donderdag 7 januari 2016

Het Zelf als Concept & Bluf je suf

Ja, dat werkte wel weer, dat woordje Sex in de titel van mn vorige bericht. Maar goed, daar gaat het nu allemaal even niet over.
Ik wil het graag hebben over die filmpjes die ik gemaakt heb. Ik heb ze weer privé gemaakt. Er valt veel over te zeggen, te bekritiseren, te veroordelen of beoordelen en ik heb er gewoon niet zoveel zin in om al dat gedonder (reacties)  aan te horen. Het is allemaal RUIS. Alles wat er van gevonden wordt door jou is pure ruis en afleiding van wat je werkelijk bent.
Wat je werkelijk bent, jij bent de enige die dat weet. Daar mag je over discussieren, over schelden, je gelukkig mee voelen, of wat dan ook, jij bent alsnog de enige die dat allemaal helemaal zelf = ZELF mag uit zoeken.
ZELF mag het allemaal uitzoeken, uitproberen, creëren, bedenken, maken en breken. ZELF kan je niet zien, ZELF is wat je bent. ZELF doet wezenlijk helemaal niets, ZELF kijkt niet, oordeelt niet, denkt niet, handelt niet, ZELF IS.
Sterker nog: als ik hier beweer dat ZELF IS, dan creeer ik meteen het tegenovergestelde:
ZELF IS niet.
Dat betekent dat er áchter dat 'zelf' een waarnemer lijkt waar te nemen. Dus het ZELF is hier weer opnieuw tot een concept gemaakt. Net zoals één of andere waarnemer die waarneemt. Jonges, waar hebben we het over.

Ja, hier heb je geen bal aan in het dagelijkse leven, helemaal geen ruk. En toch ... het is een wonder boven wonder als je ineens lijkt te ervaren dat met dit inzicht of zien ( ook weer uitdrukkingen om naar dát te wijzen) geboren worden en sterven niet echt bestaan. Dat jij en ik niet bestaan. Dat jij en ik ons dromen. Dat jij en ik dezelfden zijn.

Genoeg van dit vage gedonder.

Morgen weer een dag en wieweet weer een filmpje. Ik hoop dat ik er wat knapper uit zie dan. Dat geeft wat meer verlichting voor de kijkers, voor de zoekers. Zij zijn toch waarlijk op zoek naar schoonheid en troost. En houvast. Ik zal mn best doen er een prachtig kunstwerk van te maken. Mn volgende filmpje heet dan ook: BLUF je SUF.

Want dat is wat je doet: jezelf zo bij elkaar BLUFFEN dat het lijkt alsof je bestaat. Heel knap! Respect!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten