vrijdag 1 januari 2016

Sex & Jimi

Hi guys, back again, al was ik er nog.

Hebben jullie een leuke jaarwisseling gehad? Die van mij was nogal een heen en weer gedoe. Gelukkig trek ik me er niet echt veel van aan, maar ik moest het wel delen. In eerste instantie met mezelf en in tweede instantie met.. mezelf.. jullie dus. Hoe sneller gedeeld, hoe sneller dit soort grillen weer voorbij zijn. (Dus ik zette op facebook: ‘to be honest I am sad and depressed’.

Het is een eerste vereiste: wat je ook beweert over “Wat je Werkelijk Bent”  in het kader van “Verlichting” of “Realisatie” – wees eerlijk tegen jezelf. Altijd.
Er zijn mensen die het niet nodig vinden zich te identificeren met emoties en zo sla je de plank volledig mis. Emoties zijn puur natuur en willen gezien worden. Door jou.
Emoties willen ervaren worden. Door jou.

Ik zeg niet meteen dat jij die emoties BENT, ik zeg niet meteen dat jij je lichaam bent, of je zelfbedachte ik-actie. Ik zeg dat het handig is dat je jezelf KENT en daar hoort het hele project IK bij.

Dus succes en sterkte.

Want dat heb je nodig. Weinig mensen kennen zichzelf. Waarom? Omdat je geconditioneerd bent jezelf te verdedigen. Stel je toch voor dat niemand jou lief vindt, dat niemand van je houdt...
Wat is het nut dan van het leven? Niet. Er is geen nut. Maar geloof me, jij houdt van jezelf. Anders zou je niet zo boos en verdrietig zijn bij de gedachte dat niemand van je houdt!!

Ik weet niet waarom ik zo overtuigd ben van ‘mijn visie’, misschien omdat ik weet dat mijn overtuiging altijd een leugen is. Dus er is geen visie. Er is geen standpunt. Er is ZIEN, maar ook dat is slechts een bedacht gegeven. Want eigenlijk zie ik niks.  Niet eens een ‘Ik Ben’.

Terug naar gisteravond. Ik voelde me zo klote ineens. Mijn dochter zat naar het journaal te kijken, het jaaroverzicht had ze al gezien. En ik zag die beelden voorbij  komen van geweld, en toen die foto van het verdronken kindje. En ik had net daarvoor beelden gezien van hoe Chinezen hun honden afslachten om ze op te vreten. Het was even too much lijden, weet je.  Dan kom ik meteen op het punt van het zogenaamde ‘doorzien’ van lijden.

Dat is een punt waar ik me nogal in verdiept heb. Het LIJKT alsof er geen fascinatie meer is met zoiets als lijden, lijden op wat voor een manier dan ook. Je eigen lijden omdat je fysieke pijn hebt, of je eigen lijden omdat je depressief bent, je lijden omdat je niks meer voelt en dood wil ( dat is een sensatie waarbij je denkt dat je sowieso niet meer lijdt). Maar hoezo DOORZIEN ??? Ik word gek van al die lui die beweren te  DOORZIEN. Niks geen DOORZIEN. Er valt niks te zien eigenlijk, dus al helemaal niks te DOORZIEN.  

En daarna hoorde ik nog wat nondualiteitBULLSHIT aan. Okay, niet onwaar, zeker niet onwaar, maar ik kreeg toch na zo’n 10 minuten aanhoren van uitgedachte verhalen over nondualiteit erg veel zin in SEX en JIMI HENDRIX.
Aangezien ik geen sexleven heb momenteel (balehhh) moest ik het met JIMI doen. Het luisteren naar zijn Voodoo-song leverde wel even een lekkerheid op. J)

Tot slot citeer ik nog even mijn puberdochter die erg haar best doet te bereiken een beroemdheid te ontmoeten in Amsterdam:
“Ik kom wel steeds dichterbij. Voor Justin Bieber was ik 2 uur te laat en voor Josh Devine (drummer One Direction)  was ik maar een half uur te laat. Dus het gaat steeds beter. “

Never give up!

And a HAPPY New Year, god damn it


Geen opmerkingen:

Een reactie posten