woensdag 16 december 2015

Absurd Verlicht

English Version 

Dit is mijn nieuwe blog.
Hier wil ik uitleggen hoe ik mijzelf, jou en de wereld ervaar en misschien is er herkenning bij andere mensen.
Ik heb geen waarheid in pacht, omdat ik vind dat de waarheid niet bestaat. Sterker: ik besta niet en jij ook niet. Wat wij ervaren is een droom. Wij zijn niet de dromer, maar wat wij werkelijk zijn is het zien van een droom én het zien van de dromer en het dromen. Zo, die zit.
Het zien zelf kun je aanduiden met Bewustzijn. Al lijkt 'bewustzijn' opnieuw een concept, een soort van afspraak.
Wat wij zijn ( wat ik werkelijk ben) is niet in woorden uit te drukken en daarom zullen al mijn woorden verwijzingen zijn. Wijzen naar datgene wat ik ontdekt heb in de loop van mijn leven.
Waar het om gaat is zelfonderzoek. Niet een onderzoek naar je privéleven, geen analyse van je verleden of je persoonlijkheid, nee, een zelfonderzoek naar je bewustzijn. Een voortdurend bewustzijn van je handelen; je waarnemen, je emoties en gevoelens in het hier en nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten