dinsdag 22 december 2015

Op een vlot bij vloed!

Vandaag op het strand gelopen in de storm. Ik dacht: als het binnen stormt dan moet het ook buiten stormen, niewaar. Of was het nou andersom?
De storm die binnen waait, zijn mijn gedachten.  Ze stormen van de ene hoek naar de andere.
De storm die rondom binnen en buiten in mij tekeer lijkt te gaan, lijkt op de stroming  waar ik niet tegenin  kon  zwemmen. De stroming waarin ik ooit terecht ben gekomen bij afnemend water was zo sterk dat ik beter mij mee kon laten voeren zodat ik er via de zijkant uit kon zwemmen. Dat is de stroming die ik vandaag ongewild opzocht, als enige op het totaal verlaten strand.
Wat zich binnen afspeelt wordt buiten opgezocht.
Ik plaats hier ook een opname van “On a Raft at High Tide”. Dat liedje zong ik namelijk vorig jaar op Schiermonnikoog, waarbij ik vertelde hoe ik in deze geul (zie filmpje en foto) terecht was gekomen en schrok van de enorme sterke stroming. En dat ik me mee liet voeren omdat er gewoon niet tegenin te zwemmen was. Hoe ik me volledig ontspande en via de zijstroom toch nog weer op het wad terecht kwam. De boodschap van dit liedje – aan MIJZELF – is hier: geef je verzet op, laat zijn wie je bent. Dit betekent NIET: ‘laat alles zijn zoals het is, want er is TOCH niks te doen ...’ dat is een misvatting! Het niks doen wordt bedoeld als: je bewust zijn van ... Dat is de betekenis van ‘niks doen’. Het betekent: wees bewust van je verzet tegen jezelf. Dat betekent ook: wees bewust van gevoelens die in je leven, ben je boos, gefrustreerd, gepijnigd? Laat die gevoelens toe, volledig, in volle glorie! Wees eerlijk, wees pijnlijk eerlijk voor jezelf.  Pas dan verschijnt vanzelf de oplossing, op welke manier dan ook!
Someone is calling to finish the show – maar ehhmm.... I  am sailing on a RAFT at HIGH TIDE! Dat kan best gevaarlijk zijn! …. En toch … the curtain is falling … to the ocean you will sail … where ships are gonna mail you … back home! --- maar ehhmm…. Still sailing .... yeah,, and.. so what??

klik hier om het liedje te luisteren: 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten