zaterdag 26 december 2015

Wachten


Leuk leven? Leuk leven? Als je daar wil gaan en het lijkt niet mogelijk? But Jesus did it!

Ik heb een kater vandaag, althans, ik denk dat het een kater is na die hele fles wijn die ik opgezopen heb gisteravond. En ik dacht na over dat zogenaamde fysieke pijn lijden en dat mensen dan zeggen: tja, het hoort erbij.
Ja, als je een beetje veel drank op hebt en je de dag daarna hondsberoerd voelt want je hebt een kater (vreemd, die hond/kat combinatie) dan kan je niks anders dan afwachten tot het over gaat.
Dus dat doe ik dan maar. Ik wacht nog steeds. En het is inmiddels al na vijfen!

Over wachten gesproken. Er zijn mensen die rustig afwachten tot hun leven weer voorbij is, wist je dat?
Of ze wachten op bewustzijn.

Toen ik laatst ging optreden zat er iemand in het publiek en die zei dat hij zijn naam van Osho (toentertijd Baghwan) gekregen had. Zijn naam betekent: hij die wacht op bewustzijn.
Wat een grappenmaker, die Osho.  

Bewustzijn zelf zit nergens op te wachten, ook niet op Annette of Hij Die Wacht op Bewustzijn. Bewustzijn heeft geen idee! Mijn lichaam heb ik zelf bedacht, ziektes en lijden ook zelf bedacht. Ik heb een groot voorstellingsvermogen. Ik heb zelfs ‘wachten’ zelf bedacht!
 Maar ik raad je aan nooit te wachten op bewustzijn! Want dat bén je.  Wachten is een verschijnsel. Ook wachten komt en gaat.

Nou, wat gaan we doen? D'r doorheen fietsen of wachten tot het water verdampt? Of is er een andere manier? 


O ja, nog even dit: mijn jongste dochter zei gisteravond nadat ik boos van tafel gelopen was omdat ik volkomen genegeerd werd: “Mama, je visie is je naar je hoofd gestegen.”
Ik beaamde dat natuurlijk onmiddellijk. Iedereen heeft altijd gelijk, in mijn visie.
Maar toch nog even teruggevraagd: “Ja, inderdaad, maar hoezo zeg je dat eigenlijk?”
“Omdat je van alles zit te verzinnen! “

Yeah ! Right ! 

m'n boosheid, m'n kater, m'n neerslachtigheid ... laat maar komen.. en laat maar gaan ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten